5 vinkkiä yrityksesi markkinointiin juhlakauden aikana

Yrityksesi markkinointi joulusesongin aikana ei ole niin helppoa kuin miltä se kuulostaa. Kun on niin paljon tapahtumia, aktiviteetteja ja myyntiä samanaikaisesti, sinun on oltava strateginen siinä, miten markkinoit yritystäsi. On vaikeaa erottua joukosta – mutta suunnittelulla, markkinointiosaamisella ja pienellä tuurilla voit antaa yrityksellesi sen tarvitseman sysäyksen tänä joulusesonkina. Joulusesonki on yrityksille otollinen hetki tavoittaa uusia yleisöjä ja houkutella uusia asiakkaita, jotka etsivät elämyksiä juhlapyhien aikana. Koska niin monet yritykset kilpailevat huomiosta, on kuitenkin tärkeää, että sinulla on selkeä suunnitelma, ennen kuin aloitat yrityksesi markkinoinnin. Olitpa sitten vähittäiskauppias tai tarjoat palveluja, kuten ateriapalveluja tai matkailupalveluja, nämä vinkit auttavat sinua markkinoimaan yritystäsi menestyksekkäästi lomakauden aikana.

Rakenna sähköpostimarkkinointilistasi

Jos sinulla on jo sähköpostilista, hienoa! Jos ei, nyt on paras aika aloittaa sen rakentaminen. Joulu on hyvä aika kannustaa asiakkaitasi rekisteröitymään sähköpostimarkkinointilistallesi. Voit tiedottaa heille mahdollisista sulkemisista, tuotekampanjoista ja erikoistarjouksista. Kun sinulla on sähköpostimarkkinointilista, voit tavoittaa ihmiset silloin, kun he ovat eniten tekemisissä yrityksesi kanssa. He voivat saada päivityksiä ja kampanjoita ilman, että heidän tarvitsee etsiä yritystäsi verkossa. Tämä lisää huomattavasti mahdollisuuksiasi, että asiakkaasi muistavat sinut ja sitoutuvat sinuun. Sähköpostimarkkinointikampanjan luominen voi olla niinkin yksinkertaista kuin sähköpostilistan luominen joulun alla. Voit luoda sarjan sähköpostiviestejä, jotka sitouttavat ja innostavat asiakkaitasi. Tämä voi olla niinkin yksinkertaista kuin tervetulosähköpostin lähettäminen ja muutama vinkki siitä, miten voit hyödyntää liiketoimintaasi mahdollisimman hyvin joulun aikana.

Suunnittele toimituksellinen kalenteri mainontaa varten

Ennen kuin alat mainostaa tuotteitasi ja palveluitasi, sinun on luotava toimituksellinen kalenteri. Tämä on suunnitelma, jossa hahmotellaan tärkeimmät päivämäärät ja ajankohdat, jolloin aiot mainostaa yritystäsi. Koska joulusesonki on yksi yritysten kiireisimmistä, sinun on suunniteltava, milloin aiot markkinoida itseäsi ja mitä aiot sanoa. Jos olet jälleenmyyjä ja haluat myydä enemmän tuotteita, voit luoda toimituksellisen kalenterin, jossa mainostetaan erikoistarjouksia ja myyntiä. Jos olet palveluntarjoaja, voit luoda toimituksellisen kalenterin, jossa mainostetaan asiantuntemustasi ja erityisiä joulupalveluja. Toimituksellisen kalenterin luomiseksi sinun on ensin tunnistettava, milloin kohdeyleisösi todennäköisesti ovat tekemisissä yrityksesi kanssa. Yleisesti ottaen voit tunnistaa kaksi keskeistä kohderyhmää – ne, jotka ovat kiinnostuneita siitä, mitä teet nyt, ja ne, jotka ovat kiinnostuneita siitä, mitä teet ensi vuonna.

Hyödynnä sosiaalisen median mainontaa

Sosiaalinen media on loistava tapa markkinoida yritystäsi joulusesongin aikana. Luomalla kohdennettuja mainoksia sosiaalisessa mediassa voit tavoittaa kohdeyleisösi ja saada viestisi leviämään. Facebook ja Instagram ovat hyviä paikkoja aloittaa. Voit rajata kohderyhmääsi, valita tavoitteesi ja lisätä linkin verkkosivustollesi. Jos olet esimerkiksi vähittäismyyjä, voit luoda mainoksia, joissa näytetään tuotteesi ja käytetään ilmaisuja kuten “varastossa vain muutama jäljellä” tai “rajoitettu erä”. Tämä kannustaa asiakkaitasi ostamaan sinulta. Twitter on toinen loistava sosiaalisen median foorumi. Twitterissä on muihin sosiaalisen median sivustoihin verrattuna enemmän liike-elämän ja markkinoinnin ammattilaisia. Voit luoda Twitterissä kohdennettuja mainoksia käyttämällä hashtageja, kuten #Christmas tai #Christmas2018. Pinterest on toinen loistava sosiaalisen median alusta, jota voit käyttää yrityksesi markkinointiin joulusesongin aikana. Voit luoda tauluja, jotka sisältävät sisältöä, kuten kuvia tuotteistasi, kuvia joulun erikoistarjouksistasi tai kuvia myynnissä olevista joululahjoista. Voit sitten kiinnittää nämä taulut profiiliisi ja yhdistää ne verkkosivustosi asiaankuuluviin tai niihin liittyviin tauluihin. Tämä lisää liikennettä verkkosivustollesi ja lisää brändisi tunnettuutta.

Image Source: FreeImages‍

Verkostoidu ja rakenna suhteita

Yksi parhaista tavoista markkinoida yritystäsi joulusesongin aikana on verkostoitua muiden yritysten kanssa. Voit osallistua verkostoitumistapahtumiin, luoda verkoston tuttavista sosiaalisessa mediassa, osallistua toimialasi järjestämiin tapahtumiin tai liittyä toimialasi verkkofoorumeihin ja -ryhmiin. Sen lisäksi, että voit jakaa tarinasi ja tuotteesi muiden verkostoosi kuuluvien ihmisten kanssa, he voivat myös jakaa tietämystään kanssasi. Suhteiden luominen ja verkostoituminen ei tapahdu vain tapahtumissa. Se voi tapahtua myös verkossa. Voit luoda ryhmiä ja kutsua alastasi kiinnostuneita ihmisiä mukaan. Näin voit olla yhteydessä ihmisiin, jotka ovat kiinnostuneita siitä, mitä sinulla on sanottavaa, ja jakaa tietämystäsi heidän kanssaan. Kun olet luonut ryhmät ja kutsunut ihmisiä mukaan, varmista, että keskustelut jatkuvat ja että olet yhteydessä kaikkiin ryhmäläisiin.

Tarjoa eksklusiivisia tarjouksia ja palveluita nykyisille asiakkaillesi.

Jos sinulla on käynnissä juhlakampanja tai erikoistapahtuma, voit tarjota nykyisille asiakkaillesi erikoistarjouksia ja -palveluita. Tämä osoittaa heille, että arvostat heidän uskollisuuttaan ja sitoutumistaan yritykseesi. Tarjoamalla heille jotain erityistä voit erottautua muista alasi yrityksistä. Voit luoda verkkosivustollesi erityisen joulutarjouksen ja lähettää sen nykyisille asiakkaillesi. Voit myös harkita nykyisten asiakkaidesi ottamista mukaan sosiaalisen median kampanjoihin. Näin voit tavoittaa suuremman yleisön ja houkutella uusia asiakkaita yritykseesi. Jos myyt esimerkiksi lahjoja, voit luoda erityisiä joululahjapakkauksia. Voit sitten mainostaa näitä laatikoita sosiaalisen median viesteissäsi ja tarjota nykyisille asiakkaillesi erikoishinnan. Tämä auttaa sinua kasvattamaan myyntiäsi ja lisäämään asiakaskuntaasi.

Päätelmät

Yrityksesi markkinointi juhlakaudella ei ole helppoa. Kilpailet monien muiden yritysten kanssa, ja sinun on oltava strateginen siinä, miten markkinoit yritystäsi. Voit tehdä muutamia asioita, joiden avulla voit erottua joukosta. Ensinnäkin sinun on luotava brändi-identiteetti, joka on kohderyhmällesi samaistuttava. Seuraavaksi sinun on oltava johdonmukainen markkinointitoimenpiteissäsi ja varmistettava, että brändi-identiteettisi sisällytetään kaikkiin markkinointisi osa-alueisiin. Lopuksi sinun on oltava oikea-aikainen markkinointitoimenpiteissäsi. Sinun on varmistettava, että luomasi sisältö on ajankohtaista kuluvan sesongin ja juhlapyhien kannalta. Näillä vinkeillä ja strategioilla olet varmasti hyvässä vauhdissa markkinoidessasi yritystäsi menestyksekkäästi juhlakauden aikana.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*